POTWIERDZANIE WITRYNY NA PINTEREŚCIE A WERYFIKOWANIE KONTA

Potwierdzanie witryny na Pintereście a weryfikowanie konta to dwie różne rzeczy. Łatwo się jednak w tym wszystkim pogubić szczególnie, że i w jednym i w drugim przypadku, po skutecznym potwierdzeniu lub zweryfikowaniu, pojawia się symbol haczyka.

Potwierdzanie strony firmy, swojego bloga czy sklepu internetowego dotyczy właścicieli wszystkich kont firmowych, którzy podali adres swojej witryny. Czyli pewnie większości z nas. Natomiast weryfikowanie konta to coś czym będę chciał zainteresować nielicznych. Dlatego zajmiemy się tym w drugiej kolejności.

More...

Dlaczego warto potwierdzić swoją witrynę?

Pinterest, już w trakcie zakładania konta, zachęca do potwierdzania witryny co pokazuje, że jest to dla niego ważne. Chodzi o wiarygodność treści i informacji, z których potem, jako użytkownicy serwisu, korzystamy. Tak buduje się zaufanie.

Osobiście uważam, że moment zakładania konta na Pintereście to nie jest najlepszy czas na potwierdzanie witryny. To dodatkowa, absorbująca i trochę bardziej techniczna czynność. Co więcej, nie od razu może się zakończyć sukcesem. Więc lepiej wykonać ją później, na spokojnie, na przykład uzupełniając dane w profilu.

Pinterest zachęca do potwierdzania strony oferując "w zamian" dwie rzeczy.​

1. Dostęp do rozbudowanych statystyk

  • Rozbudowane statystyki

Dostaniesz dostęp do danych pokazujących co inni zapisują z Twojej witryny.

Najedź na "Statystyki" a następnie z rozwiniętego menu wybierz "Przegląd".

Widok przed potwierdzeniem witryny:

Potwierdzanie witryny na Pintereście 1

Widok statystyk profilu z już potwierdzoną stroną:

Potwierdzanie witryny na Pintereście statystyki 2

2. Lepszy branding 

  • Lepszy branding (rozpoznawalność, identyfikacja wizualna Twojej marki)

Pinterest doda do wszystkich Pinów pochodzących z Twojej strony obrazek z Twojego profilu (logo lub Twoje zdjęcie - w zależności od tego co masz w profilu).

Poniżej widzisz przykłady tego jak prezentują się Piny z i bez profilowego obrazka.

Potwierdzanie strony na Pinterest obrazek z profilu lepszy branding

Potwierdzanie witryny na Pintereście krok po kroku

Potwierdzenie witryny odbywa się poprzez:

  1. Wklejenie w witrynie meta tagu, który Pinterest specjalnie dla Ciebie wygeneruje lub
  2. Przesłanie pliku HTML.

Ja, skoncentruję się na omówieniu zastosowania pierwszej metody dla blogów na platformie Blogger i stron na WordPress.org. Opis drugiej metody znajdziesz tu. W przypadku problemów Twoja firma hostingowa powinna pomóc umieścić kod na stronie.

Czynności do wykonania:

1. Zaloguj się do swojego konta na Pintereście. Najedź na ikonkę profilu (1) a następnie wybierz "Ustawienia" (2). 

Potwierdzanie witryny na Pintereście 2.1.

2. W dolnej części sekcji "Profil", gdzie widnieje adres strony internetowej Twojego bloga, sklepu lub strony firmowej, kliknij "Potwierdź witrynę".

Potwierdzanie witryny na Pintereście 2.2.

3. Skopiuj cały meta tag. Ja zakryłem część swojego tagu (cyfry i litery), który widzisz poniżej. Ale pamiętaj żeby skopiować swój meta tag w całości.

Potwierdzanie witryny Pinterest 2.3.

4. Wklej skopiowany meta tag w dolnej części sekcji <head> pliku index.html swojej witryny. Przed sekcją <body>.

Wklejanie kodu HTML Pinteresta na Bloggerze

Wejdź do swojego bloga na Bloggerze. Kliknij "Szablon" (1) a następnie "Edytuj kod HTML" (2). 

Potwierdzanie witryny na Pintereście Blogger 3

Jesteś w kodzie strony. Teraz musisz odnaleźć koniec sekcji <head> czyli </head> (blisko góry strony z kodem). Przyciskiem "enter" dodaj nad nim linijkę (dodatkowy wiersz) gdzie wkleisz meta tag Pinteresta (1). Następnie zapisz szablon (2).

Potwierdzanie witryny na Pintereście Blogger 5

Teraz wróć do swojego profilu na Pintereście i kliknij "Koniec".

Pinterest potwierdzenie strony 2.5.

Pinterest automatycznie sprawdza obecność meta tagu i potwierdza witrynę. Może to nastąpić natychmiast. Wtedy przy adresie Twojej strony pojawi się charakterystyczny szary "haczyk" symbolizujący skuteczne potwierdzenie witryny (jak na obrazku poniżej).  

Pinterest automatyczne potwierdzanie strony 6

Wklejanie kodu HTML Pinteresta do stron na WordPress.org

W przypadku blogów i stron na WordPress.org, jest kilka sposobów wstawienia kodu umożliwiającego potwierdzanie witryny na Pintereście, bez "grzebania" w kodzie strony. Służą do tego różne wtyczki i specjalne miejsca w szablonie.

1. Potwierdzanie witryny na Pintereście za pomocą wtyczki Yoast SEO

Jeżeli masz zainstalowaną wtyczkę Yoast SEO, to warto wykorzystać miejsce, które już tam jest, służące właśnie do potwierdzania strony na Pintereście.

W kokpicie WordPressa kliknij "Y SEO" (1) a następnie "Społeczności" (2). Z menu na górze wybierz Pinterest (3), wklej skopiowany meta tag Pinteresta (4) i kliknij "Zapisz zmiany" (5). Wróć do Pinteresta i kliknij "Koniec"​

Potwierdzanie witryny na Pintereście Yoast SEO 7.1.
Potwierdzanie witryny na Pintereście Yoast SEO 7.2.

2. Potwierdzanie witryny na Pintereście za pomocą szablonu

W przypadku płatnych szablonów, często gdzieś w ustawieniach, są specjalne pola do umieszczania kodów (np. Google Analytics) w sekcji "head" i "body". Jeśli Twój szablon ma taką funkcjonalność, warto ją wykorzystać i wkleić pinterestowy meta tag w sekcji "head".

3. Potwierdzanie witryny na Pintereście za pomocą wtyczek typu "Header and Footer"

Jeżeli nie używasz wtyczki Yoast SEO ani szablonu, o którym mowa wyżej, rozważ zainstalowanie wtyczki typu "Header and Footer" i wklejenie meta tagu Pinteresta w sekcji "head" (header).

Takie wtyczki mają wiele miejsc, w których możesz umieszczać wszelkie kody w różnych sekcjach. Jest to dobre rozwiązanie gdyż, wcześniej czy później, pojawia się potrzeba instalowania kolejnych kodów.

Potencjalne problemy

Bez względu na sposób potwierdzania strony na Pintereście o sukcesie "poinformuje" Cię symbol "haczyka", który się pojawi wraz z napisem "Strona potwierdzona". 

Pinterest automatyczne potwierdzanie strony 6

Jeśli Pinterest będzie potrzebował więcej czasu, żeby potwierdzić Twoją stronę pokaże się komunikat.

Pinterest automatyczne potwierdzanie strony 7

Nie zdziw się jednak, jeśli ani po godzinie, ani po tygodniu czy dwóch Twoja witryna nie będzie zatwierdzona. I to pomimo prawidłowo wstawionego meta tagu.

W takim przypadku sugeruję, żeby od czasu do czasu (na przykład co 2-3 dni) kliknąć w profilu "Potwierdź witrynę" a potem "Koniec". Kodu nie wstawiaj ,bo on już jest.​

Jeżeli sytuacja się nie zmieni, skontaktuj się z firmą hostingową, z której usług korzystasz i poproś o sprawdzenie czy (po stronie hostingu) coś nie blokuje Twojego kodu. ​

Dodatkowe informacje

  • W chwili obecnej, można potwierdzać witryny domen jedynie najwyższego poziomu (np. www.mojadomena.pl ale nie www.mojadomena.pl/przykład) 
  • Po potwierdzeniu witryny możesz usunąć meta tag.
  • Ta sama witryna może być potwierdzona tylko na jednym koncie.

Weryfikowanie konta na Pintereście

Weryfikowanie konta, w przeciwieństwie do potwierdzania witryny, jest możliwe tylko w przypadku dobrze znanych marek i nazw. Jeśli jesteś celebrytką lub właścicielem znanej marki mediów, produktu czy usług, weryfikacja konta na Pintereście to coś dla Ciebie. Więc czytaj dalej.

Celem weryfikacji konta jest wizualne odróżnienie tej jedynej, oryginalnej strony profilu marki na Pintereście od całej reszty. Chodzi o to, by użytkownicy Pinteresta wiedzieli, który profil znanej osoby czy marki jest tym oficjalnym. 

Symbolem oznaczającym zweryfikowane konto też jest "haczyk" tyle, że na czerwonym tle. ​

Weryfikowanie konta na Pintereście 1
Weryfikowanie konta na Pintereście 2

Jak widać jest wiele profili Hillary Clinton na Pintereście ale tylko jeden oficjalny.

Weryfikowanie konta Pinterest 3

Podsumowanie

Nie znalazłem przykładów zweryfikowanych kont na Pintereście w Polsce. Być może nie są dostępne albo są trudno dostępne. Za to jest coraz więcej potwierdzonych witryn. Więc jeśli Twoja jeszcze nie jest, nie czekaj, tylko działaj. Teraz już wiesz jak to zrobić. A warto! 

Jeśli się zastanawiasz jak wypromować bloga z Pinterestem wiedz, że dostęp do rozbudowanych statystyk pozwoli Ci lepiej przeanalizować sytuację i podejmować lepsze biznesowe decyzje dotyczące wykorzystania Pinteresta do promocji własnego bloga i biznesu.

Z kolei lepszy branding, to większa rozpoznawalność Twojej marki na Pintereście (i generalnie w Internecie) a także pomoc w budowaniu wiarygodności i zaufania. A to jest bezcenne jeśli się chce prowadzić biznes online!

__CONFIG_quiz_shortcode__{"quiz_id":"1112"}__CONFIG_quiz_shortcode__